Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
Velkoobjemové kontejnery - chatová oblast
Sběr nebezpečného odpadu
13
Velkoobjemové kontejnery - chatová oblast
14 15
Velkoobjemové kontejnery - obec
16
Velikonoční pátračka
17
Velikonoční pátračka
18
Velikonoční pátračka
19
Velikonoční pátračka
20
Velikonoční pátračka
21
Velikonoční pátračka
22
Velikonoční pátračka
23
Velikonoční pátračka
24 25 26
Výstava miniatur vláčků - 26.4. - 27.4.2025
Vandráci na ostrově lidojedů - 26.4.2025
27
Výstava miniatur vláčků - 26.4. - 27.4.2025
28 29 30
Akce na hřišti Slunečná - Slet čarodejnic od 15.00 h, zapálení ohně 17.00 h
1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí

    8:00 - 12:00

    15:00 - 18:00

    Středa

    8:00 - 12:00

    15:00 - 18:00

  2. Telefonické podání: pevná linka - 547 244 274, 547 244 355
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@nebovidyubrna.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Nebovidy, Nebovidy 78, 664 48 Moravany.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí

8:00 - 12:00

15:00 - 18:00

Středa

8:00 - 12:00

15:00 - 18:00

Telefonické podání: pevná linka - 547 244 274, 547 244 355

poštou na adresu Obecní úřad Nebovidy, Nebovidy 78, 664 48 Moravany

Elektronicky na e-mail: obec@nebovidyubrna.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: encas7z
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka
Sazba
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.)
0,00 Kč
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4)
0,00 Kč
paušál provozních nákladů (materiál, energie)
0,00 Kč
ostatní náklady
dle skutečně vynaložených nákladů

Kalendář akcí

Kalendář akcí